Як влаштована вихлопна система прямоточного типу?

Як влаштована вихлопна система прямоточного типу?

Популярність установки прямоточного або спортивного глушника в стандартну вихлопну систему досить висока. Головним чином, власники своїх авто намагаються змінити звук роботи мотора, з переважанням низьких (спортивних) частот на підвищених обертах. Однак головне завдання прямоточного вихлопу, це не зміна звучання, а оптимізація відведення відпрацьованих газів. При цьому можна добитися приросту корисної потужності двигуна, іноді відчутно.

І все ж, як влаштована спортивна вихлопна система, який глушник краще для цього підходить, як працює вихлопна система спортивного типу, на цьому ми зупинимося трохи докладніше.

Що таке вихлопна система прямоточного виконання?

В ідеалі, установка прямоточної вихлопної системи передбачає наступні пункти:

  • повна заміна всіх штатних компонентів на спортивні;
  • деякий тюнинг двигуна і паливної системи, необхідний для більш повного розкриття потенціалу спортивного вихлопу і роботи двигуна в цілому;
  • настройка на новий вихлоп всіх систем авто (двигуна, подачі палива, комп’ютера авто, системи контролю вмісту кисню у відпрацьованих газах і т.д.).

Називається вихлопна система прямоточною неспроста. Однією з основних її завдань є прискорення відведення продуктів згорілої паливної суміші від камер згоряння в момент відкриття клапана випуску. Якщо простіше, слід до мінімуму скоротити вплив протитечії – зворотного тиску відпрацьованих газів.

Першим пунктом йшла повна заміна всіх штатних компонентів системи глушника, як вибрати глушник для автомобіля та інших запчастин, і що це означає?

Для повноцінного спортивного вихлопу змінюються всі рідні деталі:

  • змінюється повністю приймальня труба і колектор;
  • на місце стандартного каталізатора (каталітичного нейтралізатора) встановлюється спортивна його модель. Іноді каталізатор видаляється повністю, це ідеальний варіант, але екологічні норми ніхто не відміняв, тому правильно ставити спортивний варіант цього елемента вихлопу;
  • встановлюються прямоточні резонатор і глушник, іноді в вихлоп врізається стронгер, багато хто намагається зробити подвійний вихлоп (його роблять не для краси, хоч це і правда ефектно виглядає, функціонально роздвоєний спортивний вихлоп ефективніше односпрямованого);
  • на вихлопну трубу на виході встановлюється гарна насадка. Це сприяє поліпшенню зовнішнього вигляду задньої частини автомобіля і служить відмінним варіантом стайлінгу.

Тільки в такому випадку можна розраховувати на приріст корисної потужності. Якщо ставити тільки прямоток глушник, а всі інші компоненти вихлопу залишити без зміни, ви отримаєте лише зміну звучання роботи двигуна.

Як вибрати глушник для автомобіля прямоточного типу?

На ринку варіантів прямоточних глушників досить багато. Тут і фірмові варіанти з нержавіючої сталі за високими цінами, проміжні моделі з оцинкованої або алюмінізованої сталі, а також звичайні майже самопальні вироби зі звичайної чорної сталі.

Дорогі деталі можуть бути за дуже високими цінами, адже для створення спортивного вихлопу не обов’язково використовувати нержавійку, яка багато важить. Є вихлопна система акраповіч, як варіант прикладу, в створенні якої використовується титан і термостійкий карбон. Вартість такої модернізації можете уявити.

На нашому ринку з’явилися прямоточні глушники, які виробники спеціально адаптували під конкретні марки і моделі авто з урахуванням їх технічних характеристик. Іншими словами, вам достатньо їх просто поставити на місце рідних глушників на стандартну систему кріплень і підвісів. В цьому випадку доробка системи вихлопу не потрібна.

Якщо ви ставите фірмові глушники з нержавіючої сталі, то підготуйтеся до того, що вам буде потрібно переробка вихлопу. До того ж вам потрібно буде варити нержавіючу сталь, якщо ви самостійно плануєте проводити роботи по заміні.

Прості і дешеві прямоточні глушники не рекомендується купувати. Справа в тому, що якість набивання прямотока дуже важлива. Від цього буде залежати якість звучання з часом. У дешевих прямотоках мало уваги приділяється нюансам фіксації термостійкого наповнювача, покликаного частково глушити звук роботи мотора. Через короткий проміжок часу наповнювач буде видуватися, а звук роботи мотора стане нестерпно гучним і для вас, і для оточуючих.

Які глушники краще для вас, ви вирішите для себе самі, якщо заплануєте установку прямотока. Це також буде залежати від виділеного на таку модернізацію бюджету.

Чи можна поставити прямоток на дизель?

Ще один момент, на якому варто загострити увагу, як зробити басовитий прямоток і чи можна ставити прямоток на дизель? Спортивні глушники встановлюють на дизельні двигуни, і там вони грають таку ж роль, як і в бензинових ДВС. Якщо ви хочете отримати відмінне звучання для вашого дизельного автомобіля, то установка вихлопу прямоточного виконання допоможе досягти цікавого і глибокого звуку.

Також йдуть справи з приростом потужності для дизелів. Усунення протитечії дає приріст потужності на дизелі. Якщо правильно налаштувати не тільки вихлоп, але і сам двигун з іншими системами, то можна отримати результат навіть краще, ніж для бензинових моторів.

Середній приріст потужності у бензинових ДВС при добре зробленому прямоточному вихлопі дає близько 6% надбавки. У той час як у дизелів можна цей показник збільшити до 10-12%. Для багатьох це є відповіддю на питання, чи можна на дизель ставити прямоток, і до якого результату це призведе.

До хорошого звуку призводить заміна в дизельному двигуні:

  • каталізатора зі звичайного на спортивну модель;
  • стандартного резонатора на спортивний;
  • звичайного глушника на прямоточний.

В цьому випадку можна отримати звук, який якісно відрізняється від «колгоспного» тюнінгу, хоч останній і буде майже безкоштовним. Якщо ви прагнете до зміни тільки звуку в дизельному автомобілі, то хороший прямоточний глушник буде вирішенням завдання.

About the author

Сергей Гуйда administrator

Подобрать выхлопную систему на любой автомобиль - сайт выхлопных систем