Коли міняти резонатор, і який резонатор вибрати?

Коли міняти резонатор, і який резонатор вибрати?

Резонатор – частина вихлопної системи автомобіля, яка відповідає за часткову компенсацію звукової хвилі, що з’являється при детонації паливної суміші в камері згоряння двигуна. Має резонатори не кожен автомобіль, деякі малолітражні автомобілі на заводі можуть комплектуватися і без нього, але в більшості випадків він встановлюється в авто.

Дана частина вихлопної системи відповідає за гасіння звукової хвилі, яка відповідає низькочастотному діапазону. Резонатор працює в парі з глушником, за рахунок чого можна досягти відносно тихої роботи двигуна, навіть на підвищених обертах. Особливо ефективний резонатор при компенсації резонансних звукових хвиль.

Чи потрібно міняти резонатор?

На резонатор доводиться велике температурне і коливальне навантаження, що призводить до виходу його з ладу через якийсь час. По суті, резонатор, як і глушник, відноситься до видаткових комплектуючих деталей автомобіля. Термін дії залежить від якості виготовлення.

Згодом, під дією високої температури і корозійних процесів, виникає старіння металу резонатора. В результаті сталь вигорає, і резонатор втрачає герметичність. Іноді першими виходять з ладу внутрішні частини резонатора, (начинка банки), тоді резонатор може забитися. Це часто є відповіддю на питання, чому дзвенить резонатор або видає сторонній звук.

Як визначити, що резонатор січе, або як визначити, що резонатор забитий? Зрозуміти, що резонатор прогорів можна по появі неприємного звуку, що з’являється при роботі двигуна особливо на підвищених обертах. Несправний резонатор збільшує звук роботи авто, іноді досить істотно.

Чи можна їздити з прогорілим резонатором?

При виході з ладу резонатора, автомобіль все також буде працювати, і на ньому можна буде пересуватися. Звук роботи мотора зміниться, і це сама помітна зміна. Чи можна їздити з пробитим резонатором, і пробитий резонатор, чим загрожує:

  • по-перше, ви будете заважати оточуючим і сусідам під час їзди на автомобілі. Це загрожує скаргами і невдоволенням оточуючих;
  • по-друге, ви можете потрапити на штраф від працівників автоінспекції. Справа в тому, що у нас в країні існують норми за рівнем гучності роботи автомобіля. Якщо вони порушуються, то вас можуть зупинити і оштрафувати за їх порушення, аж до відправки на штрафмайданчик;
  • по-третє, пробитий резонатор порушує роботу налаштованого вихлопу, це може позначитися на роботі двигуна, наприклад, в бік збільшення витрати палива, і т.д.

У зв’язку з цим виникає питання, прогорів резонатор, чим закрити? Як зробити резонатор на авто, і де купити резонатор, якщо він не підлягає ремонту?

Чи можна заварити резонатор, якщо він прогорів або пробитий?

Іноді практикується тимчасовий ремонт існуючого пробитого або прогорілого резонатора. Чим заварити або закрити резонатор?

В цьому випадку у вас є кілька способів тимчасового усунення поломки резонатора вихлопної системи:

  • закрити невеликий прогар або пробой холодним зварюванням – спеціальним двоскладним термостійким клеєм;
  • обмотати резонатор спеціальним бандажем, на місці пробою або прогара;
  • заварити місце прогара латкою зі сталі.

Але треба пам’ятати, що всі ці методи лише тимчасовий захід, і скоро резонатор знову вийде з ладу. Виняток становить лише пробой на новому резонаторі, що виник, наприклад, через незначне механічне пошкодження.

Заварювати резонатор можна лише в тому випадку, коли стан сталі на банці виробу дозволяє проводити зварювальні роботи. Але слід пам’ятати, що зі старим резонатором возитися не варто. Краще ставити резонатор новий, або заїхати на вашу СТО та з’ясувати, скільки коштує заміна резонатора, якщо ви не хочете змінювати його самостійно.

Деякі моменти

Якщо ви чуєте, цикання, коли остигає резонатор, то це не є поломкою. Під час сильного нагрівання матеріал деталі розширюється, а при охолодженні може видавати такі звуки.

Чи можна резонатор кріпити жорстко? До системи вихлопу, до сполучної трубі і до глушника, резонатор кріпиться жорстко і герметично, (іноді через гофру глушника). До кузова автомобіля ніколи не можна кріпити резонатор жорстко. Це призведе до виходу з ладу системи вихлопу.

Деякі автовласники, при ремонті резонатора, набивають його спеціальним звукопоглинальним матеріалом. Кращим варіантом набити резонатор, є базальтове волокно. До речі, є і заводські варіанти резонаторів з використанням звукопоглинального матеріалу.

Якщо ви ставите питанням, який резонатор краще, тоді зверніть увагу на кілька найважливіших критеріїв:

  • товщина банки резонатора повинна бути відповідною і не менше 1,5 мм. Це дозволить довго служити деталі в вашому авто;
  • бажано, щоб поверхня сталі резонатора мала антикорозійне покриття (алюмінізація, оцинковка, нержавійка). Це також позитивно позначиться на терміні служби;
  • важливо щоб конфігурація, типорозміри і метод кріплення глушника точно збігалися з оригінальною заводською деталлю;
  • резонатор повинен бути точно розроблений для вашої моделі і марки авто, з урахуванням типу кузова, потужності і конфігурації двигуна, типу паливної системи і року випуску вашого автомобіля. Купити не відповідний резонатор – викинути гроші на вітер.

У більшості ситуацій повна заміна зломаного резонатора на новий буде найбільш вірним рішенням. При поломці резонатора через «старість», кращим рішенням буде заміна пари резонатор – глушник.

About the author

Сергей Гуйда administrator