Пристрій глушника автомобіля

Пристрій глушника автомобіля

Часто всю вихлопну систему називають одним словом глушник, хоча це не є правильним твердженням. Глушник це лише окрема деталь вихлопу, яка відповідає за зменшення шуму від працюючого мотора. Ця запчастина відіграє найважливішу роль у справі зменшення гучності та розсіювання хвилі звуку, а точніше вибуху. Такий вибух відбувається при детонації в камері згоряння суміші повітря та палива, він за своєю природою виявляється нестерпно гучним, і з цією проблемою якраз і справляється глушник. Давайте розглянемо цю деталь докладніше, і навіть вкажемо принцип її дії.

Розташування глушника у вихлопній системі

Якщо розглядати положення установки в системі вихлопу такої деталі як глушник, він розташовується в задній частині. Його можна навіть побачити, якщо подивитися на задню частину автомобіля з деякої відстані приблизно з 3-5 метрів. Хоча не всі авто можна це зробити, не вдасться його розглянути, якщо задній бампер має невеликий кліренс. З глушника виходить вихлопна труба, якою закінчується весь тракт.

Дуже часто гасіння звукової хвилі відбувається не тільки в глушнику, він працює в парі з резонатором. У цьому випадку резонатор знаходиться під кузовом авто в середині і ближче від кінця. Він з’єднується за допомогою герметичних труб із іншими компонентами системи. Існують варіанти вихлопних систем, коли тракт поділяється на дві частини. У цьому випадку застосовується два глушники по одному для кожного розділеного каналу.

З чого складається глушник?

Давайте розглянемо глушник вихлопної системи, пристрій та його будову. У більшості заводських моделей цього виробу будуть розміщені такі елементи:

  • труба на вході, з допомогою якої йде з’єднання з резонатором;
  • банка глушника, де й відбувається гасіння звукової хвилі до рівня, прийнятного слуху людини і існуючих в країні норм;
  • вихлопна труба на виході із банки;
  • системи кріплень (фланець, хомут тощо) труби резонатора з трубою глушника;
  • система підвісів – гумових виробів, що дозволяють не жорстко підвісити глушник під кузовом автомобіля.

Щоб зрозуміти сам принцип цієї деталі, її слід розібрати докладніше, саме внутрішню будову банки. Так стане зрозуміло, за допомогою чого вдається зробити автомобіль порівняно тихим.

Принцип дії глушника під час роботи двигуна

Якщо розрізати зовнішній захисний шар банки, перед нами постане внутрішній пристрій глушника. Що ми побачимо? Усередині розташовується лабіринт із переходів, порожнин, невеликих патрубків, камер. Початок цього лабіринту йде із вхідної труби, а кінець із вихідної відповідно. Якщо уявити рух відпрацьованих газів по цьому лабіринту, то їм робити це не так зручно і легко. Потік газів часто змінює напрямок, потрапляє в труби та переходи різного діаметра та розміру, розсіюється всередині. Усе це створює такий негативний ефект, як протитечії, тобто, зворотний тиск відпрацьованих газів, який «підпирає» двигун (заважає йому вільно позбавлятися від залишків горіння паливної суміші).

А що відбувається із хвилею звуку? Коли звукова хвиля потрапляє в лабіринт, вона починає розсіюватися, відбиватися від різних поверхонь, потрапляти у невеликі камери і там гаситись. У банки глушника відбувається перетворення енергії звукової хвилі на теплову енергію, а сама хвиля звуку фактично втрачає свою інтенсивність за рахунок сильного гасіння та розсіювання. На виході ми отримуємо тихий автомобіль, але за це доводиться платити ціну – падіння корисної потужності двигуна за рахунок подолання ефекту протитечії.

Які можуть бути проблеми із глушниками?

Сам собою глушник періодично доводиться змінювати через його руйнацію. Чому він приходить у непридатність, це відбувається через:

  • дію вологи;
  • виникнення перепадів вологості;
  • високої температури нагрівання та перепадів температури;
  • механічних навантажень, що з’являються у вигляді постійних коливань від працюючого двигуна та під час їзди;
  • дії солі та реагентів, якими обробляють дороги взимку під час ожеледиці та снігу;
  • ударів об різні предмети, наприклад, каміння, і навіть ті, що вилітають під час руху, та інше;
  • підсумкової корозії металу.

Все це призводить до того, що глушник потрібно змінювати на нову деталь. Термін служби цього компонента вихлопу залежить від якості виготовлення, а також наявності або відсутності антикорозійного покриття. Таке покриття може являти собою шар цинку або алюмінію, є вироби, які відразу робляться з алюмінію, титану або нержавіючої сталі, але вони суттєво дорожче коштують стандартних запчастин. Якщо вийшов з ладу глушник, що прогорів, то він підлягає тільки заміні, тут відремонтувати цю деталь не вийде.

Про автора

Sergey Kachkov administrator



Подобрать выхлопную систему на любой автомобиль - сайт выхлопных систем