Як правильно підібрати гофру для вихлопної системи?

Як правильно підібрати гофру для вихлопної системи?

Зниження вібраційних навантажень на вихлопну систему автомобіля одне з серйозних завдань, яке стоїть перед розробниками. Таке навантаження виникає переважно від працюючого двигуна, з яким жорстко пов’язаний та фіксований колектор. Від колектора вібрації передаються далі у систему вихлопу, представляючи особливу небезпеку при наближенні до резонансних частот. Також вібрації виникають у момент пересування автомобіля за нерівностями.

Для зниження цих навантажень і встановлюється спеціальна деталь, яка зветься гофра. Причому цю деталь дуже часто встановлюють як штатний компонент відразу при розробці та випуску автомобіля із заводу. Хоча до практики її монтажу часто вдаються і власники авто в приватному порядку.

Призначення гофри у вихлопі

Гофра глушника – це деталь системи вихлопу, яка може знизити вібраційні навантаження на весь тракт, що призводить до збільшення терміну служби цього вузла автомобіля. Сама собою гофра забезпечує деяку рухливість. Інакше кажучи, це герметична, але не жорстка деталь, здатна гасити коливання. При цьому можна виділити два типи позитивної дії цієї деталі:

  • зниження будь-яких вібрацій, що передаються у вихлоп, хоча основну частину з них складають ті коливання, що передаються від двигуна, що працює;
  • зняття статичних навантажень – після складання вихлопу, де всі вироби між собою з’єднані жорстко, може виникати перекіс по статичному навантаженню. Це призводитиме до того, що підвіси будуть зношуватися швидше, і будь-яка деталь може навіть контактувати регулярно з дном кузова. Гофра забирає статичні навантаження за рахунок особливостей своєї конструкції. Тут варто помітити одну деталь, якщо після повної установки всього вихлопу, гофра від статичних навантажень перебуватиме в сильно вигнутому (деформованому) стані, то монтаж вихлопної системи зроблено неправильно, і автомобіль не можна експлуатувати в такому стані.

Якщо ви хочете встановити гофру в систему глушника з нуля, або перед вами стоїть завдання заміни зношеної, старої, штатної деталі, як правильно купити потрібну запчастину, розглянемо детальніше це питання.

Вибір потрібної гофри, як його зробити?

Що потрібно враховувати при покупці нової гофри? Існує два типи гофр вихлопу:

  • перший тип – працює на стиск та розтяг, ставиться в колектор;
  • другий тип – працює на вигин і ставиться у приймальну трубу часто до каталізатора, але є й інші місця встановлення у вихлоп.

Спочатку вам слід купити за типом такий самий варіант, який стояв у вас у вихлопі до цього. Тепер трохи про вибір, розглянемо різні випадки:

  1. Стандартний сценарій – ви купуєте нову гофру, яка за довжиною та внутрішнім діаметром точно збігається зі старою деталлю, а також діаметром труб системи вихлопу вашого авто. Вирізаєте зношену гофру за потрібною довжиною та приварюєте заміну. (Під час приварювання врахуйте, що один фланець ви можете відразу заварити повністю, а потім вам необхідно поставити конструкцію у вихлоп і закріпити його. Так ви зрозумієте, у яких точках слід приварювати другий фланець до труби. Ви фіксуєте його зварюванням у кількох точках, розбираєте все і вже у зручному місці проварюєте остаточно (тільки так вдасться уникнути перекосу).
  2. Варіант із зношеною трубою – якщо в місці з’єднання старої гофри та труби остання згнила, то якусь її ділянку можна зрізати. Врахуйте цей момент до покупки нової запчастини, тоді ви зможете придбати нову деталь трохи більшої довжини, що дорівнює відрізаному шматку труби вихлопу. Монтаж тут буде аналогічним до попереднього варіанту.
  3. Монтаж ремонтної гофри – тут конструкційно гофра береться з наявністю посадкових патрубків, які мають трохи менший діаметр, ніж труби системи вихлопу. Такі посадкові місця по довжині будуть з кожної сторони по 5-10 мм, хоча трапляються варіанти і більшої довжини. Перед зварюванням двох деталей гофра вставляється в труби вихлопу з обох боків.

Зустрічаються приклади установки гофри на хомути, але ми їх вказувати не будемо. Тут можна сказати, що це екстрений варіант, коли під рукою немає зварювального апарату, а зробити ремонт потрібно. Якісне зварювання буде в будь-якому випадку надійніше і краще за хомутне з’єднання.

Важливо також врахувати, що сама собою гофра повинна мати якісне виготовлення. Це обов’язково має бути нержавіюча сталь, і не менше трьох шарів у самому виробі. Хорошим варіантом вважаються гофри з наявністю внутрішнього захисного, обов’язкового зовнішнього, а також середнього, гнучкого, армованого, гофрованого сегмента. Хороша гофра розрахована на кілька років експлуатації, і це точно та запчастина, на купівлі якої не варто економити.

 

Про автора

Сергей Гуйда administrator



Подобрать выхлопную систему на любой автомобиль - сайт выхлопных систем