Гофри Кольчуга (Гідра)

Гофри Кольчуга (Гідра)

Однією з причин швидкого виходу з ладу вихлопної системи автомобіля в минулому була жорстка фіксація всього вихлопу на двигуні. Цю проблему вирішували різними способами, але найбільш ефективним виявилося використання спеціального виробу, який стали згодом називати гофрою глушника. Хоча правильною буде і назва віброкомпенсатор. За допомогою гофри вдалося частково компенсувати вібрації, які передавалися від працюючого мотора на всю систему вихлопу цілком. Дана деталь виявилася особливо ефективною при появі резонансних коливань.

Щоб віброкомпенсатор працював справно і тривалий час, його необхідно захистити зовні, адже сам по собі цей елемент вихлопної системи є частково рухомим, а значить більш уразливим. Розробка ефективного захисту і привела до появи гофри типу кольчуга або гідра. Що це таке, і де використовується в автомобілі, на цих питаннях ми зупинимося трохи детальніше.

Призначення гофри глушника типу Гідра або Кольчуга

Гофра кольчуга або гідра (hydra) – це віброкомпенсатор, який дозволяє знизити рівень коливань, що виникають в двигуні автомобіля і передаються далі в систему вихлопу. Зниження вібрацій дає можливість збільшити термін експлуатації всього вихлопу і позитивно позначається на всіх деталях системи. Як і інші типи гофри глушника, система кольчуга може мати різні характеристики і габаритні розміри. Тут можна виділити тип віброкомпенсаторів гідра або кольчуга:

  1. Працюючих на розтягування і стиснення. Для таких виробів існує обмеження по довжині, яке повинно бути не більше 150 мм. Сама деталь встановлюється під випускним колектором в вертикальному або близькому до вертикального положення, і завжди має посилену конструкцію.
  2. Працюючих на вигин. Тут обмеження по довжині становить не більше 400 мм, а місцем установки найчастіше є приймальна труба до каталізатора, але можуть бути і варіанти.

Сам принцип роботи вказує на різницю цих двох типів гофри. Для варіанту Кольчуги (Гідри) є і перший, і другий тип конструкції. Тепер давайте розглянемо, в чому принципова різниця кольчужної будови віброкомпенсатора.

Особливості будови і переваги гофри кольчуга (гідра)

Будь-яка гофра вихлопної системи буде складатися з декількох шарів. Бюджетні моделі можуть містити тільки 2 шари, в той час як більш якісні і більш дорогі за ціною містять 3 і навіть 4 шари. Тут слід виділити:

  • захисний внутрішній шар, в деяких моделях його може і не бути;
  • внутрішній шар гофри, їх може бути і два;
  • зовнішній захисний шар, повинен бути обов’язково.

Наша увага концентрується саме на останньому пункті, а саме на зовнішньому захисному шарі. У звичних для багатьох конструкцій захист забезпечувався за допомогою обплетення з нержавійки. Однак у обплетення виявилися недоліки, воно не особливо добре проявляє себе при механічних навантаженнях. Під такими навантаженнями розуміються потрапляючи в деталь камені під час руху автомобіля, незначне тертя об предмети при їзді по сильно нерівній або навіть пересіченій місцевості, несильні удари по зовнішнім перешкодам і т.д. Обплетення такі навантаження не витримує, особливо в другій половині терміну експлуатації гофри.

Такі спостереження і випробування привели до того, що з’явився альтернативний вид зовнішнього захисту, який і стали називати Кольчугою. Зовні він нагадує кольчугу лицарів середньовіччя. Цей тип захисту ще називають гідра (hydra), звідси друга назва. Її також виготовляють з міцної нержавіючої сталі.

При довготривалих випробуваннях кольчуга показала себе краще. Вона краще захищає від механічних навантажень, довше служить, і в стані більше витримати без втрати цілісності внутрішнього обплетення. Саме тому багато виробників стали переходити на такий тип захисту, а покупці частіше встановлювати його в свої автомобілі.

Про автора

Сергей Гуйда administrator



Подобрать выхлопную систему на любой автомобиль - сайт выхлопных систем