Багато власників авто вже звикли, що їх автомобіль працює досить тихо, але не замислювалися за рахунок чого це відбувається. Як працює глушник автомобіля, і з чого складається глушник, на ці питання ми спробуємо відповісти в цій статті. Відразу варто обмовитися, ми будемо говорити про те, як влаштований глушник на авто звичайною заводською комплектації (стоковий глушник). Є різні варіації прямоточних, спортивних глушників, а також модернізовані варіанти, про них не йтиметься.
В вихлопній системі глушник автомобільний грає одну з найважливіших функцій. Глушник в легковій машині розташовується під задньою частиною кузова, візуально ми бачимо тільки вихлопну трубу глушника, з якої виходять відпрацьовані гази.
Найбільш виражені властивості глушника можна описати так:
Якщо з останніми двома пунктами все гранично ясно, то, як влаштований глушник авто, і як відбуваються процеси глушіння звукової хвилі, на цьому варто зупинитися детальніше.
Функціональна частина вихлопної системи – це банка глушника. Якщо подивитися, як виглядає глушник в розрізі, то ми можемо побачити, що в ній є камери різної величини, які з’єднують перфоровані патрубки. Деякі патрубки по діаметру більше, деякі менше, а самі камери іноді розташовуються під деяким кутом до головного напрямку руху відпрацьованих газів. Влаштован глушник машини таким чином, щоб звукова хвиля, що проходить через ці камери, патрубки і лабіринт розбивалася і дробилася, отже, знижувала рівень енергії, який був у неї при виході з колектора.
Як працює глушник авто з точки зору руху звукової хвилі?
Тут по пунктам:
Будь-яким із зазначених способів глушник у машини заглушає звук. Точніше сказати їх комбінації і поєднання дозволяють довести рівень шуму від роботи двигуна до прийнятної величини, приємною для людського слуху.
Ми розглянули, як влаштований глушник автомобіля з точки зору гасіння звукової хвилі. Однак по цій же самій системі рухаються і відпрацьовані гази. Всі ці камери, системи відображення і пере відображення, і інші елементи, з чого складається глушник, є природною перешкодою руху вихлопних газів. Те, що працює прекрасно для зменшення шуму від авто, зараз створює проблему видалення вихлопних газів. У вихлопі створюється опір, який починає діяти на основний потік відпрацьованих газів, перешкоджаючи йому. В результаті виникає зворотний потік вихлопних газів, який носить назву протитечія.
В результаті, така протитечія створює тиск у вихлопній системі, що перешкоджає звільненню від відпрацьованих газів камер згоряння двигуна. Випускний клапан не відпрацьовує на 100%, що призводить до втрати корисної потужності мотора.
Перед виробниками автомобіля, і вихлопної системи зокрема, стоїть завдання, як належним чином зменшити шум від роботи двигуна, але при цьому мінімізувати протитечію. І таке завдання вирішується для кожної марки і моделі автомобіля окремо. Всі елементи внутрішньої будови глушника розраховуються і застосовуються з урахуванням специфічних технічних параметрів окремо взятого авто. Розрахунок особливостей, а також які технології застосовуються для глушіння звукової хвилі, який розмір буде мати глушник для автомобіля, яка у нього буде конфігурація, все це вирішують конструктори автомобільного заводу. При цьому глушники, де виробляються, особливого значення не має. Так як кінцева конструкція за готовими кресленнями або зразком повторюється досить легко на будь-якому, більш-менш оснащеному виробництві.
About the author