Як працює автомобільний глушник?

Dok.UA

Як працює автомобільний глушник?

Багато власників авто вже звикли, що їх автомобіль працює досить тихо, але не замислювалися за рахунок чого це відбувається. Як працює глушник автомобіля, і з чого складається глушник, на ці питання ми спробуємо відповісти в цій статті. Відразу варто обмовитися, ми будемо говорити про те, як влаштований глушник на авто звичайною заводською комплектації (стоковий глушник). Є різні варіації прямоточних, спортивних глушників, а також модернізовані варіанти, про них не йтиметься.

Глушник для машини, що це і які його функції?

В вихлопній системі глушник автомобільний грає одну з найважливіших функцій. Глушник в легковій машині розташовується під задньою частиною кузова, візуально ми бачимо тільки вихлопну трубу глушника, з якої виходять відпрацьовані гази.

Найбільш виражені властивості глушника можна описати так:

  • розсіювання звукової хвилі, що виникає від детонації паливної суміші в камері згоряння двигуна;
  • остаточне зниження температури відпрацьованих газів, до 120-150ºС;
  • ізоляція салону з водієм і пасажирами від вихлопних газів.

Якщо з останніми двома пунктами все гранично ясно, то, як влаштований глушник авто, і як відбуваються процеси глушіння звукової хвилі, на цьому варто зупинитися детальніше.

Як влаштований автомобільний глушник?

Функціональна частина вихлопної системи – це банка глушника. Якщо подивитися, як виглядає глушник в розрізі, то ми можемо побачити, що в ній є камери різної величини, які з’єднують перфоровані патрубки. Деякі патрубки по діаметру більше, деякі менше, а самі камери іноді розташовуються під деяким кутом до головного напрямку руху відпрацьованих газів. Влаштован глушник машини таким чином, щоб звукова хвиля, що проходить через ці камери, патрубки і лабіринт розбивалася і дробилася, отже, знижувала рівень енергії, який був у неї при виході з колектора.

Як працює глушник авто з точки зору руху звукової хвилі?

Тут по пунктам:

  • перфорована труба в глушнику – вона дозволяє розсіяти через перфорацію звукову хвилю;
  • камери різної величини – в камерах відбувається відображення і пере відображення звукової хвилі, при цьому кожен раз відбувається її гасіння, тобто зменшення енергії;
  • кути в камерах глушника, а також перешкоди – такі елементи дають можливість розділити звуковий потік, з метою його подальшого погашення;
  • завужені (конусоподібні) елементи – іноді і з них складається глушник автомобіля. Тут звукова хвиля втрачає свої характеристики і частково компенсується;
  • звуковбирний матеріал – будь-який термостійкий довговічний пористий матеріал, який гасить звук і грає роль поглинача хвилі.

Будь-яким із зазначених способів глушник у машини заглушає звук. Точніше сказати їх комбінації і поєднання дозволяють довести рівень шуму від роботи двигуна до прийнятної величини, приємною для людського слуху.

Глушник автомобільний дає побічний ефект

Ми розглянули, як влаштований глушник автомобіля з точки зору гасіння звукової хвилі. Однак по цій же самій системі рухаються і відпрацьовані гази. Всі ці камери, системи відображення і пере відображення, і інші елементи, з чого складається глушник, є природною перешкодою руху вихлопних газів. Те, що працює прекрасно для зменшення шуму від авто, зараз створює проблему видалення вихлопних газів. У вихлопі створюється опір, який починає діяти на основний потік відпрацьованих газів, перешкоджаючи йому. В результаті виникає зворотний потік вихлопних газів, який носить назву протитечія.

В результаті, така протитечія створює тиск у вихлопній системі, що перешкоджає звільненню від відпрацьованих газів камер згоряння двигуна. Випускний клапан не відпрацьовує на 100%, що призводить до втрати корисної потужності мотора.

Як роблять глушники?

Перед виробниками автомобіля, і вихлопної системи зокрема, стоїть завдання, як належним чином зменшити шум від роботи двигуна, але при цьому мінімізувати протитечію. І таке завдання вирішується для кожної марки і моделі автомобіля окремо. Всі елементи внутрішньої будови глушника розраховуються і застосовуються з урахуванням специфічних технічних параметрів окремо взятого авто. Розрахунок особливостей, а також які технології застосовуються для глушіння звукової хвилі, який розмір буде мати глушник для автомобіля, яка у нього буде конфігурація, все це вирішують конструктори автомобільного заводу. При цьому глушники, де виробляються, особливого значення не має. Так як кінцева конструкція за готовими кресленнями або зразком повторюється досить легко на будь-якому, більш-менш оснащеному виробництві.

About the author

admin administrator



Подобрать выхлопную систему на любой автомобиль - сайт выхлопных систем

Dok.UA