Що таке резонатор глушника?

Що таке резонатор глушника?

Вихлопна система в будь-якому автомобілі відіграє дуже важливу роль, і виконує відразу кілька завдань. У цій статті ми трохи докладніше зупинимося на питанні, що таке резонатор на авто, для чого потрібен резонатор вихлопної системи, де знаходиться і як влаштований автомобільний резонатор?

Що таке резонатор в машині?

При роботі двигуна внутрішнього згоряння, з’являються відпрацьовані гази високої температури (близько 650-700 С), а також утворюється дуже гучна звукова хвиля. Звукова хвиля утворюється від детонації в камері циліндра паливної суміші і у своєму прямому звучанні вона дуже неприємна людському слуху. Щоб погасити звукову хвилю і ефективно вивести відпрацьовані гази за межі автомобіля і була винайдена система вихлопу.

Вихлопна система складається з декількох частин, і в ній саме резонатор і глушник відповідають за погашення звукової хвилі і зменшення температури відпрацьованих газів. Що дає резонатор?

Автомобільний резонатор – деталь вихлопної системи, яка:

  • відповідає за гасіння звукових хвиль найбільш низьких частот (дуже громкі звуки);
  • знижує температуру відпрацьованих газів перед тим, як вони потраплять в глушник.

Причому резонатор глушника може бути встановлений в авто, а є варіанти, коли вихлоп обходиться без резонатора. Якщо резонатор вихлопної системи відсутній, то всю роботу на себе бере глушник, така схема можлива в малолітражних автомобілях, наприклад.

Куди встановлюється резонатор?

Резонатор встановлюється перед глушником і з’єднаний з ним за допомогою сполучної труби. Перед резонатором можуть розташовуватися різні компоненти вихлопу (каталізатор, полум’ягасник, гофра або ж приймальна труба), це залежить від компонування системи вихлопу, параметрів двигуна і моделі авто.

З чого складається резонатор вихлопної системи?

Резонатор глушника має різну будову, і варіанти виконання цієї деталі можуть бути різними. Фактично, будова резонатора, розміри банки, форма і конструкція безпосередньо залежать від параметрів двигуна авто і типу його паливної системи, а також він розробок конкретно взятого автовиробника. Хоча у всіх випадках резонатор досягає однієї і тієї ж мети, проте його будова може істотно відрізнятися.

Варіанти будови резонатора всередині його банки:

  • наскрізна перфорована труба з 1-2 перегородками-відбивачами;
  • три камери, відокремлені перегородками, при цьому перфорована труба розривається в середині на дві частини середньої камерою, як правило, полою. Стінки перегородок мають отвори під трубу;
  • система камер і перфорованих труб, в яких переломлюється і гаситься звук;
  • наскрізна перфорована труба вкрита звукопоглинальним матеріалом, без перегородок;
  • застосування звукопоглинаючого жаростійкого матеріалу всередині банки резонатора, що захищає нижню частину кузова;
  • змішаний варіант з наявністю 2-х камер і застосуванням звукопоглинального матеріалу;
  • інші варіанти.

Як видно, варіанти внутрішньої будови резонатора можуть бути різними, і розробка більш ефективної моделі продовжується на заводах виробниках і сьогодні. Єдиної думки, яка модель будови резонатора найбільш ефективна, не може бути, так як дане питання носить прикладний характер. Стає зрозуміло, для чого потрібен резонатор глушника, хоча видно наскільки різними способами досягається цей результат.

 

About the author

admin administrator