Для чого потрібен каталізатор в глушнику?

Для чого потрібен каталізатор в глушнику?

Каталітичний нейтралізатор або каталізатор в роботі автомобіля вже починає грати звично важливу роль. Для чого потрібен каталізатор глушника? У каталізатора тільки одна функція, нейтралізація і зменшення викиду в навколишнє середовище шкідливих речовин, що містяться у відпрацьованих газах. Однак його робота у вихлопній системі має і деякі побічні ефекти, але про це докладніше нижче.

Що таке каталізатор глушника?

Каталізатор – це компонент вихлопної системи автомобіля, що складається з металевого блоку і невеликих патрубків, що з’єднують його з трубами системи глушника. Встановлюється каталізатор відразу після колекторної труби, часто його кріплять на фланці самої колекторної труби.

У блоці каталізатора знаходиться чарункова структура, з вигляду нагадує бджолині стільники. Ці стільники покривають спеціальним складом, який при нагріванні деталі починає процес зміни складу відпрацьованих газів. Робоча температура каталізатора варіюється в межах від 300 до 800 градусів Цельсія, при дуже високій температурі чарункова структура спікається і прогорає, що призводить каталізатор до непридатності. Цього краще уникати, і як це робити ми розповімо нижче.

Для чого потрібен каталізатор на глушнику? Він виконує три функції:

  • доокіслює чадний газ до відносно нешкідливого двоокису вуглецю;
  • розщеплює залишкові вуглеводні на двоокис вуглецю і воду;
  • виділяє азот з шкідливих оксидів азоту тим самим, роблячи їх менш шкідливими.

Як видно, користь для навколишнього середовища і екології каталізатор глушника приносить величезну. У більшості європейських країн його наявність на автомобілі є обов’язковою, і вимоги до токсичності вихлопних газів, в зв’язку з цим, теж великі. На жаль, в нашій країні ця деталь не є обов’язковою.

Побічні ефекти наявності каталізатора в вихлопі

Якщо каталізатор в глушнику встановлений, то від його наявності виходить побічний ефект, який призводить до деякої втрати потужності двигуна. Справа в тому, що потік відпрацьованих газів, потрапляючи в пористу структуру каталізатора, втрачає в швидкості руху, що призводить до появи опору і утворенню зворотного тиску. Вплив зворотного тиску погіршує звільнення від відпрацьованих газів камер згоряння, на це йде більше роботи двигуна. В результаті маємо деяку втрату потужності, орієнтовно вона становить близько 1,5-2,0% (тільки на каталізаторі).

Для компенсації цього побічного ефекту можна встановити високопродуктивний каталізатор, однак за ціною він буде дорожче стандартної моделі.

Як істотно продовжити термін життя каталізатору?

Каталізатор вихлопної системи автомобіля досить довговічна деталь. Вона зможе прослужити вам дуже довго, якщо ви не будете порушувати режими її експлуатації.

Щоб ваш каталітичний нейтралізатор прослужив довго, слід дотримуватися наступних правил:

  • повинен бути справний датчик кисню, (датчик визначає кількість кисню в відпрацьованих газах і допомагає в правильному формуванню паливної суміші);
  • масло з двигуна не повинно потрапляти в систему вихлопу, це одна з головних причин швидкого виходу каталізатора з ладу, так як його не розраховують на такий режим роботи;
  • завжди використовуйте октанове число палива для вашого автомобіля, відповідне коректній роботі двигуна і паспортними даними;
  • повинна бути правильна настройка системи запалювання, відповідна двигуну і паливній системі.

Більшість перерахованих пунктів, при їх невиконанні, буде погано позначатися на всій роботі автомобіля не тільки на терміні життя каталізатора. Тому важливо їх дотримуватися.

Якщо ваш каталізатор вийшов з ладу, то вам необхідно замінити його. Якщо зважити всі «за» і «проти» наявності каталізатора у вихлопній системі, то в пріоритеті все ж екологія, а не невелика втрата потужності двигуна в вашому автомобілі.

 

About the author

admin administrator