Що таке Стронгер?

Що таке Стронгер?

Встановлення додаткових елементів, здатних оптимізувати роботу вихлопної системи, стала досить популярною в останні роки. Таку модернізацію роблять не тільки на вітчизняних автомобілях, але і на іномарках різних брендів. Часто можна зустріти установку нового обладнання замість каталізатора (полум’ягасник або стронгер), або ж додавання гофри глушника, для зменшення коливальних процесів в системі вихлопу і т.д.

Сьогодні ми зупинимося на темі, Стронгер – що це, яку функцію він виконує, і навіщо його встановлюють в вихлопну систему.

Стронгер, що це таке?

Стронгер – це деталь, яка встановлюється в вихлопну систему автомобіля, і яка служить оптимізації її роботи. Деталь складається з двох патрубків одного діаметра вхідного і вихідного, і робочої частини більшого діаметра. Робоча частина стронгера складається з циліндра, всередині якого ви можете спостерігати лопатки, розташовані у вигляді спіралі.

Цей виріб необхідно правильно монтувати в систему вихлопу, так як розташування лопаток повинно бути по ходу руху потоку відпрацьованих газів. Діаметр патрубків слід вибирати такий же, як і у з’єднувальних труб вихлопної системи.

Стронгер, для чого він потрібен?

Стронгер, за рахунок спірального розташування лопаток всередині робочої області, здатний закрутити і прискорити струмінь відпрацьованих газів. Такий підхід дозволяє забезпечити кращу провідність вихлопних газів по тракту системи глушника, а також зменшити дію явища протитечії.

Протитечія – зворотній тиск вихлопних газів, що виникає в системі вихлопу. Як правило, серйозно посилює дію протитечії каталізатор на початковому рівні, і глушник в кінці вихлопного тракту. Стронгер в стані дещо зменшити дію цього явища.

Протитечія безпосередньо пов’язана зі зменшенням корисної потужності двигуна. Ви можете запитати, навіщо потрібен стронгер, якщо в системі вихлопу є глушник, який все одно буде гасити прискорений стронгером струмінь відпрацьованих газів? Все не так просто!

Справа тут в лопатках стронгера, а точніше в їх розташуванні. З одного боку лопатки закручують і прискорюють струмінь відпрацьованих газів, а з іншого боку вони гальмують рух газів вихлопу, що рухаються в протилежному напрямку (протитечія). Вони є фізичною перешкодою для протитечії за рахунок особливостей будови, і гальмують її дію.

І так підсумуємо, для чого потрібен стронгер:

  • оптимізація роботи вихлопної системи;
  • прискорення і закручування руху відпрацьованих газів;
  • перешкода тиску протитечії;
  • поліпшення корисної роботи двигуна, як наслідок.

Сподіваюся, ми допомогли вам відповісти на питання, для чого потрібна ця деталь в системі глушника. Однак варто ще зупинитися на темі, куди її встановлювати.

Стронгер замість каталізатора, стронгер чи резонатор

Вже в назві цього підзаголовка ми вказали, куди найчастіше встановлюється стронгер. Розглянемо обидва випадки.

Стронгер замість каталізатора.

В цьому випадку стронгер встановлюють замість каталізатора. Тут є два способи, як це зробити:

  • перший спосіб, повне видалення каталізатора і установка на його місце стронгера, комп’ютер автомобіля слід перепрошити, так як виникнуть автоматичні труднощі з датчиком кисню;
  • другий спосіб, видалення сот каталізатора з корпусу, і установка на це місце стронгера.

По-другому випадку стронгер вварюють в корпус каталізатора:

  • зрізають частину корпусу каталізатора;
  • виймають звідти несправні стільники;
  • вварюють туди стронгер;
  • заварюють назад корпус каталізатора.

Проблеми з другим датчиком кисню (каталізаторним), вирішуються за допомогою установки обманки лямбда зонда, або перепрошивкою програми управління роботою двигуна.

Стронгер або резонатор.

Стронгер часто встановлюють замість резонатора, або як додатковий і незалежний елемент вихлопної системи. Ми рекомендуємо стронгер встановлювати окремо, так як резонатор і стронгер виконують різні функції.

Резонатор виконує роль первинного глушника, і відповідає за часткову компенсацію звукових коливань. Особливо він ефективний для діапазону низьких пікових частот. Якщо резонатор видалити з автомобіля, то у вас можуть виникнути проблеми із збільшенням шуму від роботи двигуна, особливо на підвищених обертах.

Стронгер виконує роль оптимізації роботи вихлопу, і не відповідає за компенсацію звукових хвиль, хоча при попаданні в нього звукової хвилі вона і піддається додатковому гасінню через дроблення.

Установка стронгера перед резонатором поліпшить роботу двигуна, тому що зменшить дію протитечії. Стронгер замість каталізатора грає точно таку ж роль.

About the author

Сергей Гуйда administrator