Багато власників автомобілів при капітальному ремонті системи вихлопу в автомобілі встановлюють особливу деталь, яка носить назву – колекторний полум’ягасник. Така деталь рідко йде в якості штатного компонента, проте її дуже часто встановлюють в автомобіль. Чому це відбувається, і що це за деталь, яку функцію вона виконує у вихлопній системі, давайте розглянемо ці питання трохи детальніше. Однією з різновидів полум’ягасників є вироби овальної форми, саме на варіанті овальної конфігурації ми і зупинимося.
Призначення овального полум’ягасника
Полум’ягасник колекторний овальний – це деталь, яку встановлюють в вихлопну систему автомобіля з метою часткового гасіння звукової хвилі відразу на виході її з двигуна, так виходить знизити навантаження на вихлопний тракт в цілому. Саме овальну деталь використовують тоді, коли така форма є найбільш оптимальною для монтажу в конкретний автомобіль. Як наслідок, використання полум’ягасника дозволяє знизити і рівень шуму від роботи мотора.
Ставлять деталь в колектор, що випливає і з назви. При цьому важливо, щоб наявність полум’ягасника в вихлопі не створювало опору руху відпрацьованих газів, прискорень потоку або навпаки зон розрядження. Для цього виріб підбирають спеціально під конкретний автомобіль. Як саме працює полум’ягасник буде зрозуміло, якщо розглянути його будову більш докладно.
Будова полум’ягасника овальної форми
З яких частин складається колекторний полум’ягасник овальної форми:
- корпус – який має овальну форму, а значить характеризується параметрами довжини і ширини;
- вхідний і вихідний отвір – відповідні точно по діаметру перетину вихлопних труб автомобіля;
- внутрішня перфорована труба – вона проходить крізь весь виріб;
- наповнювач – спеціальний термостійкий звуковбирний матеріал, який укладається за перфорованої трубою всередині банки полум’ягасника;
- система укладання наповнювача – вона перешкоджає видуванню або скочуванню матеріалу всередині банки з часом.
З будівлі зрозуміло, як працює полум’ягасник. Звукова хвиля проходить всередині перфорованого патрубка, і на отворах перфорації починає розсіюватися. Після потрапляння в отвори, звук гаситься наповнювачем. Так вдається знизити енергію хвилі звуку, і сам автомобіль стає тихіше як підсумок. Принцип роботи схожий на прямоточний глушник. Плюс знижується навантаження на весь тракт, це і є головним завданням деталі.
Особливості використання
Якщо врахувати в яких умовах працює колекторний полум’ягасник, то стає зрозуміло, чому його виготовляють з жароміцної нержавіючої сталі. Нержавіюча сталь і наповнювач всередині банки розраховані на високі температурні навантаження аж до 1200°С. Давайте тепер розглянемо варіанти використання цієї деталі за умови, що вона має овальну форму.
Овальний колекторний полум’ягасник застосовують в ситуаціях, коли:
- Будова вихлопного тракту автомобіля дозволяє його установку. Тут його монтують в якості самостійного виробу, і він є компонентом тюнінгу.
- Видаляється повністю каталітичний нейтралізатор (каталізатор), тоді на його місце ставлять полум’ягасник, при цьому використовується така ж система кріплення на фланці або таким способом, який передбачений будовою вихлопу.
- Видаляється каталізатор, але тільки зі свого корпусу, а потім в сам старий корпус вварюють новий полум’ягасник. Корпус заварюється і монтується назад в вихлоп на те ж саме місце.
Якщо видаляється каталізатор, то неправильно буде просто замінити його трубою. Раніше він сам по собі знижував навантаження на інші деталі вихлопної системи, а після його видалення це повинен робити «хтось» ще. Цим «кимось» і стає полум’ягасник.
Тепер з приводу овальної форми. В якості самостійного виробу полум’ягасник овальний часто простіше монтувати в вихлоп. А якщо ви вварюєте його замість зламаного каталізатора, а корпус каталізатора має овальну форму, то аналогічний полум’ягасник і вибирається. Звідси і його поширення, яке добре підходить для овальних каталізаторів.
Важливо уточнити, що заміна старого каталізатора на пламегаситель зовсім буде очищати відпрацьовані гази від найбільш шкідливих хімічних сполук. Якщо перевіряти автомобіль на норми токсичних викидів після внесення зміни, то тестування він не пройде. До такої заміни вдаються власники авто з-за дуже дорогої покупки нового каталізатора.
Про автора