Дизельні мікроавтобуси моделі Mercedes Sprinter дуже популярні в нашій країні. Їх у багатьох містах і населених пунктах використовують в якості маршрутних таксі та автобусів, однак і в приватних руках для особистого використання багато таких автомобілів. В вихлопній системі мікроавтобуса присутня досить поширена проблема виходу з ладу гофри фільтра сажі. Саме цій темі і присвячена дана стаття, а також тому, що робити з цією проблемою.
Проблема з ремонтом гофри фільтра сажі Спринтера
У конструкції вихлопної системи Спринтера присутній фільтр сажі – призначений для очищення найбільш шкідливих домішок у відпрацьованих газах, але мова піде не про це. У комплекті з фільтром сажі йде гофра суцільнометалева. Її призначення можна виразити в таких особливостях:
- часткова компенсація вібрацій, які виникають в двигуні під час його роботи, а потім передаються в вихлопний тракт, це особливо актуально для передньої частини системи вихлопу;
- компенсація теплового розширення сталі в районі знаходження фільтра сажі.
Все це призводить до продовження терміну служби настільки дорогих за вартістю деталей. А в чому ж тут проблема? Справа в тому, що сажові фільтри на Mercedes Sprinter роблять досить хорошої якості, що дає їм можливість служити кілька років. А саме так довго, що першою виходить з ладу ця гофра, в ній з’являється прогар. Це може спричинити проблеми, і потрібен ремонт і заміна. Замінити по штатному задуму слід сам фільтр в комплекті з гофрою. Це дуже дороге «задоволення». Але що робити, якщо фільтр сажі ще цілком справний, а вийшла з ладу тільки гофра. В цьому випадку можна замінити тільки її, і для цього існує спеціальна запчастина.
Будова гофри суцільнометалевої
Виробництво гофри суцільнометалевої фільтра сажі Мерседес Спринтер виконується з жароміцної нержавіючої сталі. Її розміри точно збігаються з оригінальним виробом. Сама деталь виготовлена з суцільного листа сталі, що забезпечує її повну герметичність. Таку запчастина, наприклад, виготовляє відома угорська компанія Euroex.
Тут в будову гофри входить:
- сама суцільнометалева гофра одношарова (сильфон);
- патрубки для монтажу запчастини з внутрішнім діаметром;
- зовнішнього захисного кожуха, аналогічного тому, який існує на рідній деталі;
- довжини виробу, що точно збігається з оригіналом.
Саме для Спринтера дуже часто підходять установчі розміри 76,2×45. Як робиться заміна гофри фільтра сажі?
Особливості установки
Заміна гофри суцільнометалевої фільтра вихлопної системи у мікроавтобуса Спринтер буде доцільна тільки в тому випадку, якщо цілим і працездатним залишається сам фільтр сажі, а з ладу виходить тільки гофра. Заміна зажадає акуратності, наявності болгарки і зварювального апарату, і вміння ними користуватися на хорошому рівні. У загальному випадку заміна відбуватиметься за етапами:
- демонтаж фільтра сажі з інтегрованою в нього зламаною гофрою;
- видалення її з корпусу, при цьому розрізи слід робити рівно на довжину купленої заздалегідь нової запчастини;
- вирівнювання країв і заварювання гофри за патрубок до корпусу фільтра;
- потім ви встановлюєте систему в вихлоп і прихоплюєте зварюванням гофру з іншого кінця за патрубок, так робиться для того, щоб точно потрапити під кріплення і не створити перекосів;
- знімаєте все і повноцінно заварюєте в зручному для цього місці;
- встановлюєте всю конструкцію в вихлоп і остаточно закріплюєте її там на штатне кріплення.
Такий метод клопіткий, але він дає можливість істотно заощадити на ремонті фільтра сажі на Спринтері, за умови, що вийшла з ладу тільки гофра. Це поширений випадок проблеми, а описане рішення дає можливість вирішити задачу і виграти в ціні ремонту. Сама нова запчастина має хорошу якість, так що від подібної поломки ви будете позбавлені надовго. Тут важливо для довговічності зробити якісними зварні шви.
Про автора