Звичайна ситуація для авто з пробігом під 130-160 тисяч, коли починаються проблеми з каталізатором. У нашій країні ця проблема може початися і раніше через якість бензину. Що робити, якщо автомобіль не може розігнатися на трасі, а на підвищених обертах «провалюється» потужність? Одна з найпоширеніших причин – забиті стільники каталізатора (каталітичного нейтралізатора).
Які можуть бути рішення в цій ситуації:
- покупка нового рідного каталізатора, найкращий, але дуже дорогий варіант. Якщо ви готові заплатити круглу суму за цю запчастину, то стаття не для вас;
- покупка каталізатора б/у. Тут є проблема в стані цього каталізатора, адже він може бути практично мертвим, і ви просто викинете гроші на вітер, і зауважте, не такі й маленькі;
- вибити прогорілі стільники з каталізатора і поставити його на місце, а під другий датчик кисню поставити обманку лямбда зонда. Точно дешевий варіант, але звук роботи двигуна не особливо приємним стане, хоча якщо це не проблема, то цей варіант для вас;
- встановити в корпус каталізатора стронгер (особливий тип полум’ягасника).
Ось на останньому варіанті ми і зупинимо увагу. Він досить популярний, так як дозволяє вирішити ряд проблем. Наприклад, машина буде швидше їздити, відпрацьовані гази будуть впорядковано рухатися по системі вихлопу, звук стане більш м’яким, якщо порівнювати з простим видаленням каталізатора з вихлопної системи.
Про стронгер
Стронгер – варіант виконання полум’ягасника, де замість звичайних отворів усередині труби розташовуються лопатки, розташовані по спіралі. Установка стронгера передбачається в строго правильному напрямку, по ходу руху струменя відпрацьованих газів.
Біля кожної лопатки є отвір, як і у полум’ягасника, який дозволяє компенсувати частину звукової хвилі. Через такий отвір буде поглинатися частина звуку спеціальним термостійким матеріалом, розташованим в корпусі стронгера. Такий матеріал може витримати температуру 2000 градусів.
Що ми маємо:
- відпрацьовані гази прискорюються і закручуються у стронгері;
- лопатки стронгера не дозволяють зворотному тиску вихлопних газів душити двигун;
- частково гаситься звукова хвиля;
- відпрацьовані гази стають менш гарячими;
- вирішується проблема засмічення каталізатора.
Тепер про те, як встановити стронгер в корпус каталізатора.
Як встановити стронгер замість каталізатора?
Щоб встановити стронгер в корпус каталізатора вам необхідно виконати наступну послідовність дій:
- зняти каталізатор;
- болгаркою зрізати частину кришки, для того щоб звільнити нутрощі каталізатора, які прогоріли або засмічені;
- зріз повинен бути досить великим, щоб дозволити встановити стронгер в корпус каталізатора;
- стронгер в правильному напрямку приварюється за з’єднувальні патрубки і герметично;
- знята частина корпусу каталізатора з встановленим стронгером приварюється назад;
- каталізатор встановлюється в систему вихлопу;
- на місце другого лямбда зонда ставиться обманка, (якщо це не допоможе усунути помилку, то буде потрібна електронна обманка або перепрошивка програмного забезпечення контролера автомобіля).
Якщо ви зробите всю роботу самі, то витрати будуть істотно нижче, ніж покупка нового каталізатора. Є станції техобслуговування, які виконують подібного роду заміну, варто звернутися до них, якщо ви не хочете робити все самостійно.
Про автора