Така деталь вихлопної системи автомобіля як гофра вже стала одним з основних компонентів, яким комплектують вихлоп відразу на заводі-виробнику авто. Її випускають велика кількість компаній по всьому світу, і вибір є, в тому числі і на нашому українському ринку.
Гофра глушника – це віброкомпенсатор або амортизатор, який допомагає компенсувати вібрації і коливальні навантаження, що передаються від працюючого двигуна в вихлопну систему. Так вдається збільшити термін служби і самого вихлопу в цілому, і всіх його деталей, встановлених після віброкомпенсатора. Одними з найбільш популярних конструкцій гофри став так званий Interlock. Давайте розберемося чому це сталося, і що це за конструкція.
Особливості будови гофри глушника Interlock
Так вийшло, що навантаження температурного і коливального характеру стали приводити до виходу з ладу гофри раніше, ніж будь-яких інших компонентів системи вихлопу. Стало зрозуміло, що це один з найбільш вразливих, але дуже необхідний елемент. Тому виникла природна ідея посилити конструкцію, і захистити її і зовні, і всередині. Так з’явилася ідея створення гофри типу Інтерлок.
Гофра Interlock – це трьох або чотиришарова конструкція, яка має внутрішній, а також зовнішній захист. Якщо говорити про посилений варіант такого виробу, то його можна розділити на наступні частини:
- внутрішній, посилений, гнучкий металорукав, що складається з пластин. Такі пластини виготовлені з нержавіючої жароміцної сталі і розташовуються одна за одною;
- внутрішня основна гофра, що виконує головну роль компенсації коливань;
- зовнішній захист виробу, виконаний у вигляді сітки або кольчуги.
Внутрішні гофровані пластини підігнані одна до одної так, що всередині виробу не відбувається турбулентності і появи перешкод руху відпрацьованих газів. Це також позитивна властивість цього типу гофри. Сам основний гофроканал, захищений зовні і зсередини може ефективно компенсувати коливання. Interlock конструкція дозволяє знизити рівень коливань як в поздовжньому, так і в поперечному напрямку. Особливо ефективною деталь показує себе при наближенні коливань до резонансних частот.
Зовні захист гофри довгий час було прийнято застосовувати у вигляді обплетення, це застосовується і зараз. Таку оплетку виготовляють також з нержавіючої сталі. Однак тенденції останніх років показують, що краще і довговічніше себе проявляє система типу кольчуга. Її ще прийнято називати системою типу – гідра.
Справа в тому, що крім вологи і температури на зовнішню частину гофри можуть діяти і механічні навантаження. Камінь, що потрапив в деталь на швидкості, їзда по нерівній місцевості, дотик перешкоди при їзді і т.д., все це ударно діє на зовнішній шар. Такі навантаження кольчуга витримує краще, ніж обплетення. Плюс вона довше чинить опір корозії і руйнуванню. Останнім часом і кольчужний, зовнішній захисний шар також стали асоціювати з гофрами типу Interlock все частіше.
Де використовуються гофри вихлопної системи типу Interlock?
При виборі гофри типу Інтерлок для свого автомобіля ви можете придбати потрібний вам варіант запчастини. Зараз віброкомпенсатори такої системи можна знайти для будь-якого легкового автомобіля або мікроавтобуса. При цьому ви можете знайти посилені варіанти, які працюють:
- переважно на стиск і розтяг, і встановлюються під випускним колектором, (обмеження по довжині для таких виробів становить до 150 мм);
- на вигин і монтуються в приймальну трубу, часто перед каталізатором, але можуть бути й інші точки монтажу, (обмеження для даних деталей по довжині становить до 400 мм.).
Щоб правильно купити гофру Interlock для вашої машини, враховуйте її спеціалізацію, довжину, а також діаметр вхідного і вихідного патрубка. Останні повинні збігатися за розмірами з сполучними трубами системи вихлопу.
Гофри глушника Interlock виготовляють в самих різних країнах. В Європі та країнах ЄС (Угорщина, Німеччина, Польща і т.д.), Китаї і Південній Кореї, і інших країнах. Можна знайти відповідний для вашого автомобіля за ціною і типорозмірами варіант.
Про автора