Існує практика установки пламегасителя в вихлопну систему автомобіля. Що таке пламегаситель і навіщо його встановлюють в вихлоп, спочатку варто відповісти на це питання.
Є пристрій, який з якоїсь причини в нашій країні носить назву пламегаситель, хоча ніякого полум’я воно не гасить, і встановлюється воно в вихлопну систему автомобіля. Пламегаситель встановлюють безпосередньо після приймальної труби, і фактично він виконує функції додаткового резонатора, але з деякою поправкою. У нашій країні екологічні вимоги існують, але по відношенню до старих іномарок або вітчизняних автомобілів, вони не суворі. Тому стало традицією встановлювати замість каталізатора (каталітичного нейтралізатора), що виконує роль зменшення шкідливих викидів в навколишнє середовище, пламегаситель. Пламегаситель – резонатор відрізняється від каталізатора принципово. Зупинимося на функціях пламегасителя.
Функції пламегасителя
В вихлопній системі пламегаситель грає схожу роль, що і резонатор.
Головні функції пламегасителя можна розділити так:
- часткова компенсація імпульсів, що виникають при детонації паливної суміші в камерах згоряння;
- часткова компенсація звукової хвилі в низькочастотному діапазоні;
- упорядкування руху відпрацьованих газів;
- зниження температури відпрацьованих газів.
Відмінність пламегасителя від резонатора в двох речах, пламегаситель повинен бути виготовлений з більш якісних матеріалів, так як його установка відразу після приймальної труби, має на увазі значні коливальні і температурні навантаження, які він повинен витримати. Також звукові хвилі резонатор буде компенсувати ефективніше пламегасителя, якраз роль резонатора і полягає в компенсації пікових звукових хвиль і впорядкування звукової картини, перед попаданням її в глушник.
Чи можна поставити замість каталізатора резонатор або пламегаситель?
Не бажано, встановити в вихлопну систему можна все, що завгодно, але чи буде від цього користі більше, ніж шкоди? Пламегаситель відмінно встановлюється замість каталізатора, але ця деталь грає зовсім іншу роль. Підвищене забруднення навколишнього середовища, на жаль, рідко береться до уваги нашими автовласниками, але це не єдиний мінус. Каталізатор створює іншу швидкість руху вихлопних газів, а також іншу схему відображення імпульсів і звукових хвиль. Саме їх автовиробники взяли за основу при налаштуванні всіх систем авто (двигуна, паливної системи, запалювання і т.д.). Установка іншого пристрою може негативно вплинути на цю настройку і дещо змінити параметри корисної потужності двигуна, або дещо збільшити витрату палива, зменшити сумарний моторесурс двигуна та ін.
У стандартній системі вихлопу штатний резонатор і глушник цілком справляються зі своїми завданнями, особливо якщо вони зроблені з якісних матеріалів і по заводському стандарту. Якщо ви вирішили внести все-таки зміни, то перевірте – чи оптимально налаштовані всі вузли автомобіля.
Про автора