Що таке приймальна труба в автомобілі?

Що таке приймальна труба в автомобілі?

Є досить часте питання: «Приймальна труба глушника, що це таке?». Насправді на нього не важко відповісти, а ось відповісти на питання, чому вона так виглядає і яким цілям служить, куди цікавіше. І так, приймальна труба це частина вихлопної системи автомобіля, яка жорстко кріпиться до блоку двигуна, і в неї з двигуна надходять відпрацьовані гази. Приймальна труба це цілісна деталь, яку ще називають, «штани», «павук» або більш правильно колектор (колекторна труба). Дивні народні назви ця деталь отримала через відповідний зовнішній вигляд.

Приймальна труба, що це і яким цілям служить?

Приймальна або колекторна труба вихлопної системи автомобіля – це з’єднані разом труби, що йдуть кожна від окремого циліндра двигуна. Цю частину вихлопу спеціально розробляють під конкретний тип двигуна і його потужність, а також інші технічні характеристики авто.

У приймальній трубі важливо:

  • діаметр перетину труби;
  • довжина кожної з окремих труб, що йдуть від циліндрів до їх з’єднання в одну;
  • діаметр перетину загальної труби, в яку з’єднані всі окремі труби;
  • особлива форма виробу;
  • якісний матеріал, з якого колектор виготовлений;
  • відповідність кріплення до блоку двигуна і до решти вихлопу.

Якість матеріалу труби буде безпосередньо впливати на те, скільки коштує приймальня труба, а також, скільки вона прослужить вам років. На дану частину вихлопної системи припадають найсильніші температурні навантаження. Також слід знати, що всі геометричні параметри приймальної труби розраховуються в строгій залежності від типу і потужності двигуна. Тому дана деталь завжди повинна відповідати оригінальній заводській запчастині, за винятком тих випадків, коли кваліфіковані майстри встановлюють спортивну вихлопну систему, розраховану під конкретне авто спеціально.

Значення приймальної труби

Приймальна труба глушника має такі властивості:

  • участь у виведенні і русі відпрацьованих газів по вихлопного тракту;
  • початковий етап зниження температури відпрацьованих газів;
  • участь в налаштованому відображенні імпульсів, що виникають при детонації паливної суміші в камерах згоряння, і сприяють коректному підвищенню потужності двигуна;
  • участь в оптимальному звільненні камер згоряння від відпрацьованих газів (за умови правильно налаштованих систем автомобіля).

Останні два пункт грають величезну роль в правильній роботі автомобіля і вихлопного тракту. Фактично, правильно розрахована конструкторами геометрія колектора здатна збільшувати потужність двигуна, але в рамках даної статті ми на цьому зупинятися не будемо. При цьому інші компоненти вихлопу, також є невід’ємними частинами налаштованого вихлопу, і їх видалення або налаштування не штатних запчастин вкрай не бажана.

About the author

Сергей Гуйда administrator