Варто кілька років не звертати уваги на вихлопну систему автомобіля, як вона з великою ймовірністю вийде з ладу, особливо це стосується глушника. Глушник, який реве, це найбільш поширене явище, яке вказує на його поломку. Чому глушник реве, причина тільки одна, в ньому утворилася дірка, через яку виходять відпрацьовані гази, а також непогашена належним чином звукова хвиля (різкий низький звук), що виникає від детонації паливної суміші в двигуні. Таке явище найчастіше з’являється через те, що прогорає глушник. Що значить, прогорів глушник?
Є кілька причин, чому це відбувається:
- від постійних і значних перепадів температури;
- від перепадів вологості і дії корозії на всі елементи глушника;
- від незначних механічних пошкоджень, що прискорюють процес корозії;
- від вироблення тимчасового ресурсу деталі (глушник все ж є витратним матеріалом).
Якщо глушник прогорів, то в деяких випадках його можна відремонтувати. Відразу варто обмовитися, що ремонт вихлопу має сенс робити в тому випадку, коли глушник прогорів на машині, але сам він має добре збережену сталь на банці або в точках з’єднання. Якщо корозія практично повністю пошкодила сталь, то потрібна тільки заміна деталі.
Як тимчасовий захід ремонту, глушник можна заварити, і з цим все зрозуміло. Робиться латка з металу тієї ж товщини, що і банка глушника, якщо прогоріла банка, вирізається пошкоджена ділянка і приварюється новий елемент.
Можна заварити глушник без зварювання, для цього підійде спеціальний термостійкий клей і відповідна латка, або ж холодне зварювання. Зупинимося на другому варіанті.
Як відремонтувати глушник холодним зварюванням?
У нас вже була стаття, присвячена даній темі, але коротко і в рамках цієї статті зупинимося ще раз на цьому. Є спеціальний двоскладовий клей, який носить назву холодне зварювання. Його використовують в умовах з підвищеною температурою експлуатації виробів, а також він має високі зносостійкі якості. Він прекрасно підійде для ремонту глушника і прогара.
Як відремонтувати глушник без зварювання звичайного і за допомогою холодного:
- зачищаєте якісно місце прогара на глушнику;
- знежирюємо це місце;
- наносите рівномірним шаром холодне зварювання на місце прогара;
- чекаєте кілька годин (деякий нагрів прискорить процес);
- повне заварювання таким способом відбувається тільки через 24 години;
- зачищаєте зайві виступаючі частини холодного зварювання, якщо це необхідно;
- ремонт закінчено.
Для такої процедури ремонту підійде і клей, розрахований на високі температури, хоча холодне зварювання буде якісніше. Також не варто забувати, що такий ремонт в більшій частині випадків є тимчасовим заходом, і не виключає необхідності заміни глушника.
Ходять чутки, що в подібній ситуації можна заклеїти глушник герметиком, чи так це?
Чи можна глушник замазати герметиком?
Існує думка, що термостійкий герметик є універсальним засобом для ремонту вихлопної системи і глушника зокрема. Якщо з’явився прогар, чи можна глушник замазати червоним герметиком або будь-яким іншим? Користуватися герметиком для глушників можна тільки, як допоміжним матеріалом, який поліпшує якість з’єднання двох різних деталей вихлопу, або при установці прокладки, як приклад. Щоб ліквідувати прогар, герметик не годиться, його не варто використовувати. Користуватися герметиком для глушника важливо при установці універсальних компонентів вихлопної системи, при капітальному ремонті, при заміні прокладок, при з’єднанні двох нестандартних деталей вихлопу і т.д. Прогар ліквідується за допомогою інших способів, клеючих властивостей герметика для усунення прогара може не вистачити, а наносити додатково клей, тоді не потрібен герметик.
Про автора