Є така практика, просвердлювати невеликий отвір в глушнику для того, щоб вода безперешкодно могла витікати з нього. У цій практики є багато прихильників, але є і противники. Багато автолюбителів, власники власних авто, просвердлюють глушники на протязі багатьох років, і тут варто розібратися для чого це потрібно, і чи потрібно взагалі? Для початку варто розібратися, звідки береться вода, всередині банки глушника?
Звідки конденсат в глушнику?
Тут досить просто відповісти на дане питання, конденсат, аж до інтенсивного конденсату, з’являється при появі різниці температур між глушником та вихлопних трактом, і навколишнім середовищем. Сам глушник нагрівається від вихлопних газів. До скількох градусів нагрівається глушник? А ось тут трохи детальніше.
Відпрацьовані вихлопні гази, після того як потрапляють в випускний тракт і в міру просування по ньому, поступово охолоджуються, і на виході з вихлопної труби можуть досягати температури і 200ºС та менше. Сам глушник при цьому може нагріватися до 250ºС.
Температура нагріву глушника безпосередньо залежить від:
- рівня прогріву двигуна;
- величини оборотів двигуна (навантаження);
- температури навколишнього середовища;
- швидкості руху автомобіля.
Найбільший нагрів глушник отримує, якщо кілька хвилин на прогрітому двигуні, автомобіль буде працювати на підвищених обертах і при цьому стояти на місці. Але в будь-якому випадку, температура нагріву глушника буде динамічно змінюватися в процесі роботи двигуна і руху авто.
Всі ці динамічні перепади температури і призводять до утворення конденсату. А якщо автомобіль в міському циклі використовувати короткими проміжками часу, то утворення конденсату може бути досить рясним. Особливо легко він утворюється при охолодженні глушника. Саме тому часто буває глушник мокрий, і ось чому замерзає глушник в сильний мороз. У ньому замерзає вода, яка скупчилася.
Зрозуміло, вода википає і випаровується з глушника в процесі роботи авто, але якщо утворення конденсату превалює, то води накопичується досить велика кількість.
Де свердлити глушник?
Щоб вода з банки глушника безперешкодно могла витікати, можна просвердлити невеликий отвір (свердло 2,5-3мм). Менший діаметр отвору може засмітитися або капілярний натяг рідини буде перешкоджати витіканню. Свердлити слід в самій нижній частині банки. Ви візуально визначаєте саму нижню частину банки глушника і свердліть отвір. Сам глушник повинен бути вже встановлено в вихлопну систему. Сенс свердління – продовження життя глушнику, а точніше внутрішніх компонентів банки, які швидше зруйнуються від корозії в регулярному водному середовищі.
З недоліків такої методики випливає деяке збільшення шуму від роботи двигуна. Якщо глушник якісний, то цей недолік може бути практично не помітний, або не заважати. Також в салон через отвір не будуть у помітній кількості потрапляти відпрацьовані гази, так як отвір дуже маленький, щоб ситуацію будь-як докорінно змінити.
Свердлити вам глушник чи ні, вирішувати тільки вам. Варто зазначити, що даний технологічний прийом взагалі не застосовується на заводах виробниках, а там вихлопну систему перевіряють на стендах і розробляють спеціально під конкретні моделі і марки авто.
Про автора