Є два типи глушників – стандартний, заводський, розроблений на заводі виробника авто, а є прямоточний (спортивний), установка якого призводить до змін в роботі автомобіля і є варіантом тюнінгу. Перед тим, як відповісти на питання, чим прямоточний глушник відрізняється від звичайного, варто згадати, глушник прямоточний, що це, і що таке вихлоп стандартний? Тільки в порівнянні найпростіше зрозуміти, чим краще прямоток або чим гірше звичайного глушака.
Штатний глушник
Коли розробляється двигун під конкретну марку і модель автомобіля, під нього створюють і вихлопну систему, включаючи глушитель. Одна з головних функцій глушника – зменшення рівня шуму, що виникає від вибуху паливної суміші в камерах згоряння двигуна. Це досягається за рахунок внутрішньої будови штатного глушника. Коли звукова хвиля потрапляє в такий глушник, вона відбивається, гаситься, зменшується, розтинає в камерах різних розмірів. Найпростіший спосіб продемонструвати це – показати на малюнку.
В результаті такого механізму будови внутрішньої частини глушника ми отримуємо:
- значне зменшення шуму;
- відносну дешевизну конструкції;
- суттєве збільшення опору руху відпрацьованих газів;
- появу такого явища, як «протитечія» – зворотній тиск газів, що діє негативно на звільнення камер циліндрів від згорілих газів;
- зменшення потенційної корисної потужності двигуна.
Виробники авто не ставлять перед собою мету, найкращим чином використовувати двигун. Для них найважливішим є відповідність заявленої потужності витраті палива, плюс екологічні вимоги.
Якщо ви вирішили такий стан речей виправити, тоді прямоток краще поставити на ваш автомобіль, замість старого глушника, а також модернізувати систему вихлопу. Тепер розглянемо, що таке прямоток і для чого він потрібен? Тоді стане зрозуміло, чим відрізняється прямоток від звичайного глушника.
Що таке прямоток і навіщо він потрібен?
Тепер розглянемо будову прямоточного глушника і в чому різниця. Прямоток має абсолютно іншу будову (див. мал), тут немає ніяких перешкод для вільного виходу відпрацьованих газів, а гасіння звуку відбувається за іншою технологією.
Внутрішня будова прямотока складається з:
- наскрізної перфорованої труби;
- звукопоглинального матеріалу, що володіє високими термостійкими якостями;
- технології, що перешкоджає видування звукопоглинального матеріалу з часом.
Як видно, за будовою прямоток відрізняється від звичайного глушника досить сильно. Це ж буде справедливо і щодо його властивостей. Прямоток – глушник, який змінює звук роботи автомобіля, може збільшити корисну потужність двигуна і змінює наповнення паливної сумішшю камер згоряння. Наскільки прямоток змінює паливно-повітряну суміш? За рахунок поліпшення продувки камери згоряння, вона більшою мірою буде заповнюватися сумішшю, але на сам склад паливної суміші це практично не впливає, це вплине на витрату палива. Вона збільшиться декілька.
Від чого залежить звук прямоточного глушника, який стає басовитим з переважанням низьких частот? Штатний глушник, без сумніву, значно краще справляється із завданням зменшення звуку роботи двигуна. Прямоток гірше, ось ми і чуємо цю різницю у вигляді доданих басів, хоча саме ця особливість часто і цінується більше автолюбителями.
Прямоток відрізняється від глушника стандартного досить сильно, тому його установка вимагає перевірки настройки всіх систем автомобіля, це важливо. І останнє, який прямоток вибрати? Найкраще вибрати деталь, яка максимально підходить під ваше авто. Є моделі прямоточних глушників, які спеціально розробляються під конкретні моделі і марки автомобілів. Такий варіант зручний тим, що враховані всі особливості машини, а в деяких випадках такий спортивний глушник ставиться на стандартну заводську систему кріплення, що дуже зручно.
Про автора