Встановлення додаткових елементів, здатних оптимізувати роботу вихлопної системи, стала досить популярною в останні роки. Таку модернізацію роблять не тільки на вітчизняних автомобілях, але і на іномарках різних брендів. Часто можна зустріти установку нового обладнання замість каталізатора (полум’ягасник або стронгер), або ж додавання гофри глушника, для зменшення коливальних процесів в системі вихлопу і т.д.
Сьогодні ми зупинимося на темі, Стронгер – що це, яку функцію він виконує, і навіщо його встановлюють в вихлопну систему.
Стронгер, що це таке?
Стронгер – це деталь, яка встановлюється в вихлопну систему автомобіля, і яка служить оптимізації її роботи. Деталь складається з двох патрубків одного діаметра вхідного і вихідного, і робочої частини більшого діаметра. Робоча частина стронгера складається з циліндра, всередині якого ви можете спостерігати лопатки, розташовані у вигляді спіралі.
Цей виріб необхідно правильно монтувати в систему вихлопу, так як розташування лопаток повинно бути по ходу руху потоку відпрацьованих газів. Діаметр патрубків слід вибирати такий же, як і у з’єднувальних труб вихлопної системи.
Стронгер, для чого він потрібен?
Стронгер, за рахунок спірального розташування лопаток всередині робочої області, здатний закрутити і прискорити струмінь відпрацьованих газів. Такий підхід дозволяє забезпечити кращу провідність вихлопних газів по тракту системи глушника, а також зменшити дію явища протитечії.
Протитечія – зворотній тиск вихлопних газів, що виникає в системі вихлопу. Як правило, серйозно посилює дію протитечії каталізатор на початковому рівні, і глушник в кінці вихлопного тракту. Стронгер в стані дещо зменшити дію цього явища.
Протитечія безпосередньо пов’язана зі зменшенням корисної потужності двигуна. Ви можете запитати, навіщо потрібен стронгер, якщо в системі вихлопу є глушник, який все одно буде гасити прискорений стронгером струмінь відпрацьованих газів? Все не так просто!
Справа тут в лопатках стронгера, а точніше в їх розташуванні. З одного боку лопатки закручують і прискорюють струмінь відпрацьованих газів, а з іншого боку вони гальмують рух газів вихлопу, що рухаються в протилежному напрямку (протитечія). Вони є фізичною перешкодою для протитечії за рахунок особливостей будови, і гальмують її дію.
І так підсумуємо, для чого потрібен стронгер:
- оптимізація роботи вихлопної системи;
- прискорення і закручування руху відпрацьованих газів;
- перешкода тиску протитечії;
- поліпшення корисної роботи двигуна, як наслідок.
Сподіваюся, ми допомогли вам відповісти на питання, для чого потрібна ця деталь в системі глушника. Однак варто ще зупинитися на темі, куди її встановлювати.
Стронгер замість каталізатора, стронгер чи резонатор
Вже в назві цього підзаголовка ми вказали, куди найчастіше встановлюється стронгер. Розглянемо обидва випадки.
Стронгер замість каталізатора.
В цьому випадку стронгер встановлюють замість каталізатора. Тут є два способи, як це зробити:
- перший спосіб, повне видалення каталізатора і установка на його місце стронгера, комп’ютер автомобіля слід перепрошити, так як виникнуть автоматичні труднощі з датчиком кисню;
- другий спосіб, видалення сот каталізатора з корпусу, і установка на це місце стронгера.
По-другому випадку стронгер вварюють в корпус каталізатора:
- зрізають частину корпусу каталізатора;
- виймають звідти несправні стільники;
- вварюють туди стронгер;
- заварюють назад корпус каталізатора.
Проблеми з другим датчиком кисню (каталізаторним), вирішуються за допомогою установки обманки лямбда зонда, або перепрошивкою програми управління роботою двигуна.
Стронгер або резонатор.
Стронгер часто встановлюють замість резонатора, або як додатковий і незалежний елемент вихлопної системи. Ми рекомендуємо стронгер встановлювати окремо, так як резонатор і стронгер виконують різні функції.
Резонатор виконує роль первинного глушника, і відповідає за часткову компенсацію звукових коливань. Особливо він ефективний для діапазону низьких пікових частот. Якщо резонатор видалити з автомобіля, то у вас можуть виникнути проблеми із збільшенням шуму від роботи двигуна, особливо на підвищених обертах.
Стронгер виконує роль оптимізації роботи вихлопу, і не відповідає за компенсацію звукових хвиль, хоча при попаданні в нього звукової хвилі вона і піддається додатковому гасінню через дроблення.
Установка стронгера перед резонатором поліпшить роботу двигуна, тому що зменшить дію протитечії. Стронгер замість каталізатора грає точно таку ж роль.
Стронгери (пламегасителі) діаметр 45 – Підібрати
Стронгери (пламегасителі) діаметр 50 – Підібрати
Стронгери (пламегасителі) діаметр 55 – Підібрати
Стронгери (пламегасителі) діаметр 60 – Підібрати
Стронгери (пламегасителі) діаметр 65 – Підібрати
Про автора